Friday, March 28, 2014

On a quest for a healthy deodorant

Hi there!

For some time I've been searching for a healthier version of deodorant fromthe ones we can usually found in our drugstores. 
You've probably all heard how aluminium chlorohydrate can be related with breast cancer. The truth is that there are no specific studies that can proof this, but there are some studies that are showing how aluminium can mimic estrogen in human body, and elevated estrogen levels are tied to a risk of breast cancer. 
So, maybe we can at least try to found something safer. Here's what I've found. But, I must tell you that I'm not an expert on this field, I can just tell you what I've observed and what worked for me. 

Već neko vrijeme tražim si zdraviju verziju dezodoransa od onih kakvih obično možemo kupiti u našim drogerijama.
Vjerojatno ste čule da aluminijev klorohidrat može biti povezan s rakom dojke. Istina je da baš i nema studija koje to mogu dokazati, ali postoje studije koje nam pokazuju da aluminij može oponašati estrogen u ljudskom tijelu, a povećana razina estrogena je povezana s rizikom pojave raka dojke.
Možda bi i mogle barem pogledati može li se naći nešto sigurnije. Evo što sam ja pronašla. Ali, moram Vam reći da na ovom polju nisam stručnjak, tek govorim ono što sam sama zapazila i što je meni odgovaralo.



Some year ago, I found a recipe for DIY deodorant (#1 on photo). I was super excited and happy when I made it - with coconut oil, baking soda and cornstarch. I was even happier when I realized that this baby works big grin!  It smelled gorgeous, I'm nuts for coconut scent. But not for long - my armpits had a bad reaction on baking soda sad.
There was no other choice for me but to found something similar, maybe just a bit more gentle. I reached out for a deodorant by Miyu natural cosmetics (#2). Hers deo cream has more kinda plant scent, in a pleasant way. Unfortunately, after three days of using this, I had a bad reaction, so I stopped using it. But, I must tell you, my boys are loving it, and if can works on males, it surely can works on girls. 
Then I decided to try some deodorant from iHerb.com. It was this one. OMG! This thing stinks! When you put it on your armpits, you'll stink too! Let me tell you, I usually don't sweat too much, and really rarely can feel my own smell, those are extreme situations. But with this 'deodorant' I stink like never in my life, so after give it a try of whole 5 days, it ended up in garbage. It was such a bad, stinky and disappointing experience tongue
Afterwards, I found Bionsen stick (#3) in local drugstore. It assures you in a long-lasting freshness without aluminium. Here is the list of ingredients:

Pred nešto više od godine dana, naišla san na recept za DIY dezodorant (#1 na gornjoj fotki). Bila sam baš uzbuđena kad sam ga napravila - od kokosovog ulja, sode bikarbone i škroba. Bila sam još sretnija kad sam shvatila da to čudo stvarno djeluje big grin! Mirisao je predobro, no ja sam totalno luda za mirisom kokosa, pa možda ovo nije objektivno mišljenje. Ali zadovoljstvo nije dugo trajalo - moji pazusi su burno reagirali na sodu sad.
Nije bilo drugog izbora do da ppotražim nešto slično, možda ipak malo nježnije. Odlučila sam probati dezić od Miyu prirodne kozmetike (#2). Njena deo kremica ima nekako biljni miris, ali ugodan. Na žalost, nakon tri dana korištenja iste, moji pazusi su se opet pobunili, pa sam je prestala koristiti. No, moram Vam reći i da je moji momci vole, ako djeluje na jačem spolu, sigurno će pomoći i curama. 
Onda sam odlučila probati i neki dezić s iHerb.com-a. Izbor je pao na ovog. OMG! Ovo čudo nevjerojatno smrdi! Kad ga stavite pod pazuhe, smrdite i Vi zajedno s njim! Moram reći da se obično ne znojim pretjerano, i zbilja rijetko osjetim vlastiti miris, to su tek ekstremne situacije. Ali s ovim 'dezićem' smrdila sam kao nikad ranije, i nakon mučenja od 5 dana, završio je u smeću. Bilo je ovo gadno, smrdljivo i razočaravajuće iskustvo tongue.
Nakon toga sam u lokalnoj drogeriji nabasala na Bionsen dezić u sticku (#3). On bi trebao osigurati dugotrajnu svježinu i bez aluminijevih soli. Evo i liste sastojaka:


My skin kept silent, I had no reactions, but unfortunately, this didn't worked for me. As I said, I don't sweat a lot, sometimes I think I don't sweat at all (well, except all over my head), but with this on my skin I could felt my own smell, which I didn't appreciated. It's just to week. Smells like plants, but with a strong dose of alcohol.
Then, by accident, I discovered the Olea roll-on (#4)

Koža je bila tiha, nisam imala loših reakcija, no nažalost, ovo čudo meni ne odgovara. Kao što rekoh, ne znojim se previše, ponekad mi se čini da se ni ne znojim (osim svuda po glavi), ali s ovim sam mogla osjetiti vlastiti miris, što baš i nisam cijenila previše. Preslabo djelovanje. Miris mu je biljni, ali se i alkohol baš osjeti.
A onda sam, sasvim slučajno otkrila i Olea roll-on (#4).


No aluminium, no paraben, great! And smells great - lemon like, which I absolutely adore. The only problem is alcohol on second place on ingredient list. My princess skin really hates it! If you don't have this kind of problems with your skin, you might give it a try.
After this one I was devastated, will I ever found something that suits me!? But I won't give up.
Next on my list was Lidera deo cream (#5). I realized that my parents were using it when I was kid, it's really old brand. It's from time when people washed themselves more often and stink more rarely winking

Nema aluminija, nema parabena, ma odlično! I miriše super - limunasto, što obožavam. Jedini problem je taj alkohol na drugom mjestu sastojaka. Moja koža-princeza mrzi ga! Ukoliko ipak nemate ovakvih problema s kožom, možete ga i probati.
Nakon ovog me uhvatila tuga, hoću li uopće pronaći nešto što mi odgovara!? Ali nemam namjeru odustati.
Iduća na mojoj listi je Lidera deo krema (#5). Nju su koristili moji roditelji dok sam bila klinka (a tome ima poprilično godina), radi se o stvarno starom brandu. Još iz vremena kad su se ljudi malo češće kupali a malo rjeđe smrdili winking.


It has a gentle scent, which I cannot precisely describe. Then I decided to 'google' a bit about it. 

Ima nježan miris, koji ne mogu točno odrediti. Pa sam malo 'proguglala' kremicu.


Although it's free of aluminium and paraben, it doesn't look that great to me. 
Then I found 'IT' - Bourjois mineral + beauty anti-transpirant

Premda bez aluminija i parabena, ipak mi ne izgleda prebajno.
A onda sam konačno pronašla 'it' dezić - Bourjois mineral + beauty anti-transpirant.




What do you think about this!? Potassium alum is also one of aluminium salt, but its molecules are much larger than the ones of aluminium chlorohydrate, ant not thought to be absorbable through human skin. I found myself pretty satisfied with this deodorant, but I'm still searching for something better... lol. 

Što mislite!? Potassium alum (alaun) je također aluminijeva sol, ali njegove su molekule puno veće od onih aluminijevog klorohidrata, pa se pretpostavlja da se ne absorbiraju kroz kožu. Za sada sam baš zadovoljna ovim dezićem, ali možda ipak pronađem nešto bolje winking


My advice - you have to try DIY deodorant. I'm sure you can found tons of recipes online. If you're lucky and don't have any bad reaction on soda, you'll probably be happy with its effect. 
If you'd like to take a look at ingredients of cosmetics you're using, visit this page, I bet you'll found it very useful. 

Moj savjet Vam je - obavezno probajte DIY dezić, bilo da ćete ga napraviti same ili kupiti od cura koje ga rade. Ukoliko prođete bez reakcije na sodu, garantiram da ćete biti zadovoljne djelovanjem. Jedan od recepata za ovaj dezić možete naći ovdje
Ako Vas zanimaju sastojci kozmetike koju trošite, posjetite ovu stranicu. Sigurna sam da će vam koristiti. 
Uf, ovo je bio maratonski post, sad sam spremna za spavanje happy.

Thanks for stopping by, Žana 

30 comments:

  1. oh i never been aware of deodorants I'm using until reading this post! The only thing i used to concern was to find deodorants that wouldn't darken the color of my armpits because it look seriously gross. But thanks for the info especially ingredients of deodorant could cause breast cancer? oh i should be more aware!

    ReplyDelete
    Replies
    1. it's better if we know something about the things we using ;)

      Delete
  2. baš sam ovaj tjedan nešto malo istraživala o parabenima i planirala napisati nešto slično. super si napisala i dala jako puno opcija :) trebamo biti svjesni čega sve ima ne samo u dezodoransima nego u cijeloj kozmetici ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala ti :D
      što dublje kopaš, naći ćeš više toga, ja sam ovu temu tek načela, sigurna sam da bi svaka cura mogla nešto reći o ovome :D

      Delete
  3. Imam tu Lideru, to se koa maze na nekoliko dana. Ok mi je mada me nista sto sam koristila kao dezodorans do sad nije bas oborilo sa nogu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. zdravije verzije su mi u pravilu malo slabije... ali recimo diy dezić ili ovaj od miyu mi je radio savršeno :D

      Delete
  4. Ajjjjjjjjj DIY dezodorans, e to moram probati svakako. Samo ja vjerojatno nebi tribala pravit od ičega što na kokos miriše, mogla bi ga popapati :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. možeš i s maslinovim uljem, ako ti i ono ne zvuči preukusno ;)

      Delete
  5. Napravila zdravi dezodorans ali sam otkrila da mi soda iritira kozu kad sam bas puno aktivna (celodnevno pesacenje ili dupla doza vezbanja) pa ga rotiram sa Neutro Robertsom Zero i plavim Amai- em. Sledeci na listi je novi Sebamed :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ma meni se stalno dešava ta prokleta iritacija, bez obzira na dozu aktivnosti :(
      za sada sam zadovoljna s bourjois, no vidjet ćemo što ćemo dalje ;)

      Delete
  6. V informative post, though i am not a deodorant person but still needs to be careful :)

    ReplyDelete
  7. ja sam isprobala biodermin i isto kao što kažeš, ni ja se često ne osjetim, ali na žalost s njim se i to zna desiti.. ali mogla bih probati napraviti sama svoj dezić!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jep, ova bioderna kao da je pojačavala moj miris :(
      obavezno probaj napravit i sama, ako misliš da ćeš imat problema sa sodom, smanji je, igraj se malo pa nam javi rezultate :D

      Delete
  8. Bome si ih dobro izredala :)) Ja se nadam da mi ovaj Bourjois nikad neće prestat funkcionirat jer sam se bome namučila dok sam uopće našla dezić koji mi funkcionira, a kamoli još da je "zdrav"...hodat ću okolo ko smrdljivica onda, sklanjajte se s puta :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. muči, za sada je ok, nadam se da tako i ostane :D
      premda iskreno, najradije bih da mogu koristit svoj i miyu dezić :(

      Delete
  9. Koristim Vichy i njima se prezadovoljna a opet sada trošim Aloe vera onaj, ESI ili kako god su oni, mozak mi je stao... Jeste on zdrav ali ništa ne drži :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. e to, zdravije varijante često slabije djeluju... a vichy još nisam probala, srećom sad ih već ima obilje na tržištu :D

      Delete
  10. Hahaha kada su se ljudi cesce prali a redje smrdeli! :D Genijalno! Meni je NeutroRoberts sasvim ok, mada za neko iole jače znojenje nije savršen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zadnjih deset godina mislim sam koristila nivea dry i bila mi je zakon, ali došlo je vrijeme za malo zdravije stvari ;)
      kad pogledamo unatrag sjetimo se ljepših stvari, pa se meni nekako ne čini da su ljudi prije bili smrdljivci ;)

      Delete
  11. have you tried the Tom's of Maine brand? Its all natural deodorant!

    ReplyDelete
    Replies
    1. never even heard of it, but thanks for mention it :D

      Delete
  12. Hvala, sad si mi pomogla da si napokon možda mogu naći dezić koji nije štetan a da djeluje :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. od drogerijskih meni je bourjois zakon, ali mislim da bi definitivno trebala probati ovaj od miyu ako ti se već ne da da ga napraviš sama :D

      Delete
  13. Super si ovo složila! Znaš da je i meni godinama bio omiljen ovaj Bourjois dezić! I ja sam neprekidno u traženju novih dezića. Moj problem je taj šta se ja vrlo brzo zasitim mirisa dezića...

    ReplyDelete
    Replies
    1. o ja sam mislim cilo desetljeće trošila nivein dry comfort, a onda se bacila na potragu za nečim zdravijim... i da znaš da me ona i sad vuče, jer mi je bila savršena :D

      Delete
  14. nažalost ne pridodajem pozornost sastojcima u dezićima koliko bih trebala jer mi je užasno bitno, kao i svima mislim, da mi se drži cijeli dan.

    Voodoo mi je rekla da Bubleesh ima fantastičan prirodni dezić, možda da probaš njega? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala, budem pogledala :D
      ali ako ima sode bojim se da nije za mene :(

      Delete
  15. Thank you for useful post! :)

    ReplyDelete

Thank you for time spent with me, I appreciate every single comment :-)
But please refrain from spamming me with links.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...